Selecteer een pagina

Coronamaatregelen

 

Concept

 

  1. Verkopers brengen hun te verkopen goederen binnen op donderdag 24 september. Zij hebben deze goederen zelf reeds voorzien van prijsetiketten.
  2. Op vrijdagavond 25 september leggen de leden van de Gezinsbond alle goederen klaar volgens type en maat.
  3. Op zaterdag 26 september gaat de verkoop door. De verkopers zijn hier niet bij.
  4. Na de verkoop worden alle goederen door de leden van de Gezinsbond opnieuw gesorteerd per verkoper, waarna de verkopers hun niet-verkochte goederen komen ophalen en hun opbrengst elektronisch uitbetaald krijgen.

 

Binnenbrengen van de goederen op donderdag 24 september

 

Mondmaskers en 1,5m afstand houden verplicht !

Er wordt ontsmettingsmiddel voorzien.

Er wordt aan de mensen gevraagd om onderstaande uren te respecteren om wachtrijen te vermijden!

  • 19u-19u30 : lijsten met beginletter A
  • 19u30-20u : lijsten met beginletter B
  • 20u-20u30 : lijsten met beginletter C

Mogelijk zijn er deze editie minder verkopers.

De goederen worden afgezet afwisselend in het lokaal rechts van de ingang en links van de ingang. Zo wordt contact tussen verkopers geminimaliseerd.

 

Verkoop op zaterdag 26 september

 

  • Geen toegang zonder mondmasker, eventueel te koop voor 1 euro.
  • Het doelpubliek is voornamelijk jonge gezinnen
  • Alleen winkelen is de regel
  • 1,5m afstand houden is verplicht
  • Voorgaande beurzen liepen telkens van 13u30 tot 16u. Het sluitingsuur nu wordt behouden, de beurs gaat deze keer officieel open om 11u, maar we zullen de mensen reeds toelaten vanaf 10u30 om een wachtrij te vermijden.
  • De totale oppervlakte die wordt gebruikt voor de verkoop is 331 m2
  • Wij rekenen 10 m2 per persoon, met 8 eigen personeelsleden zullen dus nog 25 kopers toegelaten worden
  • Voorgaande beurzen hadden wij ongeveer 150 kopers, mogelijk zijn er deze editie minder.
  • We ramen de aanwezigheid per koper op gemiddeld 30 minuten.
  • Opsplitsing in- en uitgang binnen met lint, en buiten eventueel met nadars van de stad.
  • Er worden binnen geen looplijnen voorzien omdat dit net voor méér contacten zou kunnen zorgen.
  • In de eventuele wachtrij buiten worden grondmarkeringen aangebracht van minstens 1,5m.
  • Er staat een toezichter aan de deur, er loopt ook een toezichter in de zaal rond voor o.a. controle op mondmaskers en afstand houden
  • Telkens iemand buiten gaat, mag de volgende binnen
  • Iedere volwassene krijgt ter plaatse een balpen van de Gezinsbond
  • Elke volwassene krijgt een kaartje waarop hij zijn contactgegevens moet invullen. Bij het binnengaan van de zaal en bij het buitengaan noteert de toezichter het uur op het kaartje. De kaartjes worden door de Gezinsbond minstens 2 weken bijgehouden voor mogelijke contacttracing.
  • Er wordt ontsmettingsmiddel voorzien bij het binnen- en buitengaan.
  • Er wordt ontsmettingsmiddel voorzien aan de kassa voor het personeel, wie wil kan handschoenen krijgen.
  • Er wordt ontsmettingsmiddel voorzien vóór de kassa eventueel voor de bezoekers.
  • De voordeur staat steeds open. De ramen bovenaan de zaal zullen worden opengezet om extra te verluchten.
  • Het kassagebeuren gebeurt via het scannen van de barcodes van de etiketten.
  • In het verleden werd elektronisch betalen via gsm reeds gepromoot en frequent gebruikt. Dit zal nu de regel zijn.

 

Afhalen van niet-verkochte goederen op zaterdag 26 september

 

Mondmaskers en 1,5m afstand houden verplicht !

Er wordt ontsmettingsmiddel voorzien.

Er wordt aan de mensen gevraagd om onderstaande uren te respecteren om wachtrijen te vermijden!

  • 18u30-19u : lijsten met beginletter A
  • 19u-19u30 : lijsten met beginletter B
  • 19u30-20u : lijsten met beginletter C

Ingang is vooraan, uitgang is langs de zijkant van de zaal.

Niet-verkochte goederen worden door de verkoper meegenomen.

Opbrengst wordt elektronisch uitbetaald onmiddellijk via gsm of achteraf via overschrijving.